התפתחות התינוק בגיל 4 חודשים

התפתחות התינוק בגיל 4 חודשים – חייכן, ערני ופעיל

התפתחות התינוק בגיל 4 חודשים – חייכן, ערני ופעיל

גיל 4 חודשים אצל תינוק הוא גיל שבו התינוק כבר הרבה יותר פעיל, סקרן, ערני וחייכן. גם סדר היום שלו הולך להשתנות ועליכם ההורים האחריות, לדאוג לשמיר שגרת היום והצרכים שלו.

ראשית הוא כבר לא התינוק שהבאתם מבית החולים, הוא כבר יודע דבר או שניים על העולם ועליכם. הוא דעתן, מלא שמחת חיים ופעיל. ואחד הדברים הכי חשובים עבורו הוא לבנות שגרה נכונה עבורו וליצור לו סביבה מלאת גירויים שיכולים לעניין אותו בשלב הזה.

בגיל הזה הסבבים של אכילה, פעילות ושינה מתרחשים כל 4 שעות.

יחד עם זאת חשוב להקשיב לצרכים של כל פעוט לפי רצונותיו, אופיו וצרכיו. אין חוקים חד משמעיים לגבי התנהלות עם כל תינוק בגיל ארבעה חודשים וזה חייב להיות מאוד מותאם לתינוק ולמשפחה וספציפי.

הנה הוא כבר מרים ראש

לפי צפי התפתחות תינוק בגיל 4 חודשים, הוא צריך כבר להיות מודע יותר לסביבתו וזה כולל רעשים, חפצים ואנשים. הוא מתחיל ללמוד לשלוט בגופו הוא שולט בפיו, בצוואר ובעמוד השדרה. אחר כך ישלוט בידיים ובסוף ברגליים. בגיל הזה רוב התינוקות כבר מצליחים להרים את הראש ומנסים לאחוז בכל מיני דברים עם הידיים. לכן מומלץ להשכיב אותם בשעות הפעילות על הבטן, כך הם יוכלו לתרגל הרמת ראש ולחזק את חגורת הכתפיים. מהמצב של שכיבה על הבטן ילמד הפעוט להתהפך, להתיישב ולזחול. משך זמן הפעילות לתינוק בגיל הזה הוא בין שעה לשעה וחצי.

אתם יכולים לחשוף אותו לצעצועים אבל לא יותר מדי מהם. הוא עלול ללכת לאיבוד ולהתבלבל. אסור להעמיס על תינוקות יתר על המידה עודף של גירויים.

מקלחת, אוכל ושינה

מבחינת שינה תינוק בגיל 4 חודשים. מצליח לישון יותר שעות במשך הלילה. לרוב זה גם קשור לשמירה על סדר יום מסודר ונכון עבורו. זמני הארוחה של התינוקות בגיל הזה מתקצרים לחצי ובמקום 45 דקות, הם יכולים לסיים לאכול אחרי 20, 30 דקות. גם המרווח בין הארוחות מתקצר בין 3 ל-4 שעות.

חושב לוודא שהוא מקבל את המזון לו הוא זקוק. ייתכן כי לא יישמר המרווח החדש והוא עדיין יזדקק לארוחה כל שלוש שעות. זה מאוד ספציפי. בנוסף יש תינוקות שעד גיל שנה עדיין זקוקים לארוחת לילה ויש לספק להם אותה, אחרת הם פשוט לא יירדמו. באשר לתינוקות יונקים, הם זקוקים ליותר פעמים של אוכל לעומת היונקים מבקבוקים. צריך להיות קשובים לצרכים השונים שלהם.

אחד הדברים הכי חשובים כדי לשמור על הסמכות ההורית שלכם ולעזור לילד להתארגן על סדר היום שלו, זה להקפיד על כך שהתינוק יישן כל לילה בחדרו ובמיטתו. כך הוא יוכל ללמוד להרדים את עצמו, בלי לדרוש נדנודים ונענועים שמונעים ממנו את הלמידה העצמית כיצד להתמודד עם העייפות שלו בעצמו.

אם גם כאשר אתם מקפידים על סדר יום קבוע ומסודר, התינוק מתעורר יותר מפעם אחת בלילה לאכול, כדאי לבדוק מהי הסיבה לכך חשוב לעקוב אחר התזונה שלו ואף לנהל יומן, כך שתוכלו לעקוב אחר הכמויות. אולי הוא צריך לאכול יותר בכל ארוחה ואתם צריכים לדאוג לכך שהוא מסיים את הבקבוק. ייתכן כי אז הוא לא יתעורר בלילה.

אין דבר יותר חשוב מסדר יום 

תינוקות עושים את מה שמאפשרים להם. הם כמובן לא יכולים לקבוע את סדר היום שלהם עצמם וזה לחלוטין התפקיד של ההורים. שמירה על שגרה מאפשרת לתינוק לשמור על הסדר הפנימי שלו ללא הפתעות. הוא חייב את אותו סדר יום מדי יום וזה חייב להישמר.

בנוסף לכך חשוב להקפיד שהתינוק ילך לישון באווירה שקטה אחרי אמבטיה וארוחה. בנועם, בלי שום רעשים שעלולים לפגוע בשלווה ובביטחון שלו. תינוק זקוק לסביבה רגועה כדי לישון ואם נותנים לו לצפות בטלוויזיה ומכניסים אותו למיטתו עמוס גירויים, אל תתפלאו שהוא לא נרדם. הוא לא יכול הוא נסער למדי.

ממש כמו מבוגרים יש גם לתינוק טקס הכולל פעולות מסוימות לפני השינה. כאשר שומרים על כך, קל לתינוק להתנהל בתוך הסדר הזה וללכת לישון. אם הוא מתעורר באמצע הלילה, לא צריך ישר לתקוע לו עוד אוכל, ייתכן שיש סיבה התנהגותית אחרת לכך. רוצה על הידיים, לא מצליח להירדם. אתם צריכים ללמד אותו להירדם, אחרת הוא ירצה כל הזמן על הידיים ויהיה לו קשה להתמודד לבד עם עייפות.

תנו להם טעימות

בגיל 4 חודשים אפשר להתחיל לתת לתינוקות לטעום כל מיני טעמים. שיכילו לא יותר מכפית שתיים של מזון מוצק. רק בגיל שנה וחצי הם יתחילו לאכול ארוחה שלמה של מזון מוצק, בינתיים חשוב מאוד רק לתת להם טעימות שיתחילו להתרגל….

ההורים מתרגשים מאוד משלב הטעימות שעובר כל ילד בדר למזון מוצק. הם מצפים שהתינוק יאהב את הטעמים, לא יתנגד וכך יגיע היום בו הוא יגדל עוד קצת ואז יוכל לשבת כמו כל בן משפחה על הכיסא שלו ולאכול את מה שאוכלים כולם (אבל בביסים קטנים…).

חשוב לומר כי לא כל הפעוטות שמחים לעבור לאוכל מוצק, וזה בהחלט סוג של חוויה משותפת להורה ולילד. בכל מקרה הטעימות רק מתחילות מעט מאוד בגיל 4 חודשים ובגיל חצי שנה הן יותר מושקעות ויש להן תכלית – להתחיל לתת להם להתנסות בטעמים. כמובן שצריך הרבה הקשבה, סבלנות ולהימנע מלתת לתינוק משהו שהוא ממש אבל ממש לא רוצה אפילו לטעום.

בייביזמול – מגוון מוצרי תינוקות מעוצבים.

X
To top
צור קשר

    שאלת אבטחה,


    מחפשים מדיניות משלוחים?

    מדיניות המשלוחים וההחזרות של כל ספק, בלחיצה על הקישור:

    מדיניות משלוחים והחזרות אשר מופיע בכל דף מוצר


    לדף שאלות ותשובות, לחצו כאן