סיפורים לראש השנה לגיל הרך

מדבקות קיר אשר תוכננו בקפידה להאיר את חדר התינוק

ילדים אוהבים חגים וגם הורים אוהבים אותם. הילדים מתוודעים להכנות סביב כל חג ולאוכל המיוחד שבא עם כל חג, ארוחה משפחתית, יש אורחים בבית. איזה כיף. חג זה דבר שמח.

אבל מעבר למה שהורים עושים כדי לעבור את החג, חשוב מאוד גם לחבר את הילדים למורשת, למסורת ולהיסטוריה של העם שלהם, אשר החגים מייצגים אותם.

אז מהו למשל ראש השנה בשביל ילדים, שכל מה שהם יודעים זה שאימא תכין דגים, ואנשים ישלחו שנות טובות ויהיה תפוח בדבש. חשוב מאוד להעביר לילדים מסרים על החגים והמשמעות שלהם, כדי שהם ילכו עם זה הלאה לחוויות המשפחתיות שלהם. כאשר אתם מספרים לילדים סיפורים לראש השנה לגיל הרך, אתם משתפים אותם במסורת שלכם וזה מה שיחזק את הקשר בין הבית שלכם לבין הבית שהם יבנו בעתיד.  כשהם יהיו גדולים, הם יעבירו הלאה את המסורת שאתם העברתם להם, באהבה וגעגוע

ספרו להם סיפור- הם יעברו חוויה

החשיבות של סיפורים לילדים היא עצומה. הם לומדים על אנשים וילדים אחרים. הם לומדים על תרבויות. הם לומדים על התנהגותם של בני אדם וחיות. מפעילים את חוש הביקורת שלהם ונהיים שמחים או עצובים. סיפור משנה את מצב הרוח של כל אחד. כך הם לומדים להתרגש ולפרוק רגשות. הסיפורים מוציאים מהם ביטוי שבשום מצב אחר הוא לא יוצא, כי יש משהו שמחבר כל אחד גם מבוגרים וגם ילדים להקשיב לסיפור, להזדהות עם הדמויות שלו וגם להתחפש לדמות הזאת בפורים.

קחו בחשבון שילדים גם אוהבים לדמיין. כאשר אתם מספרים להם סיפור הם יכולים לקחת את הסיפור הזה למחוזות הדמיון שלהם, ולהפליג עליו במחשבות. דמיון, מחשבות ויצירתיות הם תכונות שחשוב מאוד לפתח אצל ילדים.  כאשר הם ידעו לכתוב, גם הם יכולים להתנסות בכתיבה של סיפורים פרי דמיונם.

חפשו סיפורים לראש השנה לגיל הרך בהגיע החג, ושתפו אותם בתכנים הנחמדים המותאמים לילדים בדרך כלל.

שנה טובה ילדים

חשוב לספר לילדים על החג ברמה שהם יכולים לקלוט. כאשר הם יתבגרו מעט יהיה אפשר להוסיף עוד ועוד מידע, אבל לא כדאי להעמיס עליהם מידע שהם לא יודעים או לא מסוגלים עדיין לעבד. בדרך כלל ילדים מתחברים לחגים דרך סיפורים, פעילות במסגרות החינוכיות שלהם, ואם מדובר ממש על קטנטנים, אפשר פשוט לטבול להם את האצבע בדבש והם לא חייבים לדעת שראש השנה הוא היום בו נברא האדם הראשון.

מה שילדים אוהבים זה לצייר שנות טובות, לאכול תפוח בדבש, רימונים ובעיקר את הבגדים החדשים שהם מקבלים לחג. ראש השנה הוא חג של בגדים חדשים לכל המשפחה. חג של מתנות, חג של מתוקים ואת זה הילדים יכולים להרגיש בכל מיני צורות. אפשר גם לקחת אותם לבית הכנסת לשמוע תקיעת שופר שמבשרת על תחילתה של השנה החדשה.

אם אתם רוצים להגדיל ולתת משמעויות נוספות לילדים, אתם יכולים לרכוש עבורם דפי צביעה ובהם תכנים של החג ובעיקר לקרוא להם סיפורים לראש השנה לגיל הרך.

סמלים של ראש השנה

“כי ידוע שחודש תשרי זו חג מאוד חגיגי” אומרת דתיה בן דוד סופרת ומשוררת הילדים הידועה. מפה לבנה נפרשת על השולחן, מהארון מוציאים את הכלים החגיגיים. עורכים את השולחן, גם הקטנים יכולים לעזור. כל הילדים יושבים מסביב ושומעים סיפור. בדרך כלל הסיפורים הם חסידיים או דתיים בקשר לחג הזה משום שזהו חג דתי.

ילדים מאוד אוהבים ללמוד ולדבר על חגים, וצריך לאפשר להם את זה. בדרך שלהם ובגיל שלהם הם לומדים כיצד להתחבר לכל חג דרך אביזרים, חפצים, קישוטים, אוכל ועוד.

אפשר ללמד אותם על הסמלים של החג. שופר, דבש, תפוח, רימון. אפשר להמציא יחד סיפור על תפוח שחיפש חבר דבש ודבש שחיפש חבר תפוח. אפשר להמציא כיד הדמיון הטובה. ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם זו לא קלישאה.

יש משחקי זיכרון לקטנטנים המבוססים על חגי תשרי, לקק סיפורים, דפי צביעה ועוד.

משמעות דתית עד כמה שהילדים יכולים לתפוס

לחגים דתיים יש בדרך כלל סיפורים דתיים הקשורים לניסים ונפלאות של החג, לרבנים, לדת ולבית הכנסת. אפשר לתת לילדים נגיעות דתיות כי בכל זאת מדובר בחגים דתיים, אבל לתת להם את זה במנות שהם יכולים להבין. יש ספרים לראש השנה לגיל הרך, שניתן למצוא בהם סיפורים לא רק על ראש השנה אלא על כל חגי תשרי.

כך מקרבים את הילדים למסורת ולמשמעות של החג. כך נותנים להם ערך מוסף כאשר הם מבינים מה הסיפור מאחורי כל חג ולמה חוגגים אותו. מהם המתנהגים המאפיינים את החג, ולמה זה חשוב להיות חלק מזה.

בראש השנה ילדים מתחברים בעיקר לתפוח ולדבש ולשנה הטובה. הם מציירים אגרות ברכה זה לזה ולאבא ואימא, מרגישים שגם להם יש חלק בחג הזה והנה גם הם עושים כמה מצוות.

מחפשים ספרים לגיל הרך? הגעתם למקום הנכון. באתר בייביזמול תוכלו למצוא מגוון מוצרי תינוקות מעוצבים.

X
To top
צור קשר

    שאלת אבטחה,


    מחפשים מדיניות משלוחים?

    מדיניות המשלוחים וההחזרות של כל ספק, בלחיצה על הקישור:

    מדיניות משלוחים והחזרות אשר מופיע בכל דף מוצר


    לדף שאלות ותשובות, לחצו כאן