סיבות לקרוא סיפורים לילדים

אבא קורא ספר לתינוק

10 סיבות מדוע כדאי לקרוא סיפורים לילדים מגיל צעיר (מאוד)

  1. סיפורים מאפשרים לילד להכיר מצבים מופשטים ומעודדים פיתוח של דמיון ושל יכולת המשגה. בימינו, ילדים צעירים מאוד לומדים על פרות, כבשים וחיות אחרות – דווקא מסיפורים ופחות מהמציאות (אלא אם אתם גרים בחווה). באופן דומה, הם לומדים מושגים מופשטים כמו חברות ואהבה מסיפורים שמדברים על המונחים הללו. לכן, אפשר וכדאי ללוות כל חוויה ביומיום עם סיפור שמציג את החוויה באופן מושגי.
  2. סיפורים מעשירים את אוצר המילים של הילד – בעיקר אוצר מילים ששור לרגשות שכן בזמן סיפור הילדים מנתחים את מה שעובר על הדמויות, מה שמלמד אותם להשתמש במילים כדי לעבד רגשות מורכבים וקשים. גם בגילאים מאד צעירים, ילדים סופגים את השפה על כל אוצרותיה.
  3. סיפורים מפגישים את הילד עם עולמות אחרים, מצבים ואנשים שייתכן ולא היו פוגשים ביומיום שלהם. לכן, קראו להם פנטזיה, אגדות, מעשיות וספרים שמעודדים דמיון. בהזדמנות זו, ספרו להם על החלומות שלכם בתור ילדים ובקשו מהם לספר על החלומות שלהם.
  4. סיפורים מפתחים את החשיבה – הם מעלים בפנינו רעיונות חדשים ומעמיקים את המודעות שלנו כלפי עצמנו. סיפורים נועדו לגלות לנו משהו על העולם. סיפורים טובים מאוד גם יגלו לנו משהו על עצמינו. כל סיפור מכיל בתוכו אלמנט של גילוי, חשיפה, הכרה מחודשת עם חלקים שונים בעצמינו או בסביבה. לכן, עודדו את הילדים לשאול שאלות, לתאר מצבים דומים מחייהם אם יש ולנסות לחשוב אם היו רוצים להתקל במצב/חיה/מקום כזה בחיים שלהם עצמם.
  5. סיפורים מלמדים אותנו להבין את האחר טוב יותר, להרגיש כלפיו אמפתיה ולתקשר איתו טוב יותר.
  6. סיפורים מלמדים אותו מהו קוד ההתנהגות הנורמטיבי בחברה בה אנו חיים. בספרי ילדים רבים מוצגת התנהגות מסוימת. לפעמים זו התנהגות שחורגת מטווח הנורמה (למשל “חמש מכשפות הלכו לטייל”) ולפעמים זו התנהגות שאנחנו דווקא היינו רוצים לעודד (“הענק הגנדרן” שלמרות שמו מעודד נדיבות וחברות טובה). כך או כך, במרבית הספרים, קו העלילה מוביל את השומעים הצעירים להבין באופן ברור מה מקובל ומה פחות מקובל.
  7. סיפורים  יכולים ללמד אותנו איך להתמודד נכון יותר עם סיטואציות בסביבתנו ולהראות לנו איך אחרים התמודדו עם בעיות כמו שלנו ואיך הם פתרו אותם.
  8. סיפורים יכולים להרחיב את העדשה הפרשנית שלנו ולהראות לנו שיש כמה דרכים לפתור בעיה.כמעט בכל סיפור ילדים ישנו קונפליקט – בעיה שעל הגיבור לפתור. כשהילד נחשף לעוד ועוד סיפורים על קונפליקטים שנפתרו בדרך כזו או אחרת, החשיפה מכינה אותו למעשה להתמודדות עם קונפליקטים דומים בעולם החיצון.
  9. סיפורים עוזרים לנו להבין שהבעיות שלנו הן נורמאליות ועל ידי כך להקל על התחושה שרק אנחנו חווים קושי. במקרה זה, מילת המפתח היא הזדהות – כשאני מזדהה עם הגיבור אני כבר לא מרגיש בודד או חריג בקשיים שלי.
  10. ספרים יכולים להיות חברים נפלאים כי עם ספר טוב – לעולם אנחנו לא לבד 🙂

קצת עליי

נעים מאוד! אני מור כספי – מטפלת רגשית בהבעה ויצירה, בעלת ניסיון של שנים רבות במערכת החינוך (הרגיל והמיוחד), מעבירה קבוצות רגשיות חברתיות כ- 9 שנים, מדריכת מטפלים בסמינר הקיבוצים ומדריכת הורים בקליניקה פרטית.

בקליניקה שלי אני תופרת תוכנית התערבות אישית לכל מטופל ותוכנית עבודה אישית לכל משפחה בהתאם לצרכים שלה. לאורך השנים רכשתי כלים רבים בתחומים רבים (CBT, טיפול במשחק ועוד) מה שמאפשר לי לטפל במנעד רחב של מקרים ביניהם ילדים עם לקויות חושיות (שמיעה וראייה), עיכובים התפתחותיים, הפרעות קשב וריכוז, מיומנויות חברתיות והורים המבקשים יעילים כלים לחיי המשפחה. העבודה היא מוכוונת תוצאה.

מור כספי - מטפלת רגשית

בקרו אותי בפייסבוק: morthantherapy
באתר הבלוג: morthantherapy.co.il
או באינסטגרם: morthantherapy

X
To top
צור קשר

    שאלת אבטחה,


    מחפשים מדיניות משלוחים?

    מדיניות המשלוחים וההחזרות של כל ספק, בלחיצה על הקישור:

    מדיניות משלוחים והחזרות אשר מופיע בכל דף מוצר


    לדף שאלות ותשובות, לחצו כאן