מיטת מעבר לתינוק – האם כדאי ומתי?

מיטת מעבר עם מעקה בטיחות קדמי (דגם 2)

עד לפני כה עשורים, לא היה פריט כזה של מיטת מעבר לתינוק. גם עולם הריהוט לתינוקות משתכלל, והיום בין מיטת התינוק למיטת הילד, שאחר כך תבוא אחריה מיטת הנעורים, יש גם מיטת מעבר וכשמה כן היא.

המטרה של מיטת מעבר לתינוק, הוא לרכך את המעבר של התינוק הרך, ישר למיטת ילד, להעביר אותו בקצב שלו. הוא עוד קצת נופל, מתקשה. לא להעמיס עליו יותר מדי אתגרים פיזיים שהוא עדיין לא מוכן להם.

הסיבה שבגללה יש מיטת מעבר היא דווקא בגלל ההתפתחות הפיזית של התינוק. מצד אחד הוא עדיין תינוק ביין שנה וחצי עד גיל 3, אבל מצד שני הוא כבר מספיק מפותח כדי לטפס על השלבים של המיטה ואף לצאת ממנה לבדו, מה שחלילה עלול להסתיים בנפילה לא נעימה בכלל ואף מסוכנת.

הרעיון המרכזי ברכישת מיטה כזו, הוא לא להתאים את הילד למיטה, אלא להיפך. אם הוא יודע לטפס ועלול ליפול, אסור להגיד לו אל תטפס, זה מצוין שהוא יודע לטפס, אבל הוא מספיק תינוק בשביל לטפס וליפול והורים לא יכולים להיות כל רגע צמוד אליו במיוחד אחרי שהם כבר משכיבים אותו  לישון והולכים לישון בעצמם.

מיטת מעבר לתינוק מתי?

אצל כל תינוק גיל ההתפתחות הוא ספציפי. יש ילדים שכבר בגיל שנה וחצי ידעו לטפס על שלבי המיטה ויש כאלה שיעשו את זה רק בגיל שנתיים. בכל מקרה כאשר הילד כבר מנסה להיות עצמאי, וזה בא לידי ביטוי גם ביכולת הפיזית שלו, זה בדיוק הגיל להעביר אותו לאיזו מיטת מעבר לתינוק.

https://babiesmall.co.il/מוצר/%d7%9e%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%9c%d7%aa%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%a7-casa/

בגיל הזה הוא מתחיל להתרוצץ בכל מקום, מתלהב מהיכולת שלו לגלות פינות ועולם. המוח בשלב הזה בהתפתחות מואצת, בכל חודש תגלו שהוא מתפתח עוד ועוד ועושה דברים חדשים.

הוא מסוגל בגיל הזה לטפס לעלות לשבת בכיסא של גדולים וגם להתיישב בכיסא קטן. הוא יכול להתרומם מישיבה לקימה. רגליו מפוסקות כמעה והוא מאמן את יכולת ההליכה שלו. הוא בטוח בעצמו, רץ אבל נזהר, יכול למשוך ולדחוף צעצועים גדולים. הוא יכול לאחוז במעקה ולרדת במדרגות, הוא מתחיל לטפס על מיטת התינוק שלו ועל רהיטים אחרים. הוא בהחלט יכול להסתדר בעלייה למגלשה בפארק לבדו.

ואם זה מה שהוא עושה, ואתם רוצים לישון בלילה בשקט. לא לפחד שהוא יטפס באמצע הלילה על השלבים של מיטת התינוק שלו וילך לטייל בבית לבדן, מומלץ לרכוש לו מיטת מעבר תקנית ובטוחה, מיטת מעבר לילדים זו רכישה מעולה.

האם תינוקות שמחים לישון במיטת מעבר?

בין הגילאים שנה וחצי עד שלוש, יעברו בסופו של דבר כל התינוקות ממיטת התינוק “הילדותית” שלהם למיטת מעבר של גדולים. זה מסתדר להם מצוין  עם היכולת הפיסית שלהם להתנועע ולטפס, וזה מסתדר להם עם תחושת העצמאות והביטחון שהם רוצים לצבור.

https://babiesmall.co.il/מוצר/%d7%9e%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99/

במקום להגיד כל היום לתינוק תיזהר, תיזהר כשהוא מטפס על מיטת התינוק שלו, או להראות לו כמה אתם פוחדים שהוא ייפול, מה שעלול לגרום לו לפתח חרדות בעצמו, פשוט התאימו לו את המיטה החדשה. גודלה יהיה יותר גדול ממיטת תינוק אבל קטן ממיטת ילדים.

הסיבה שבגללה הורים קונים מיטת מעבר לתינוק, היא גם בגלל שקשה להם כל הזמן להרים את התינוקות ולהוציא ולהכניס אותם למיטת התינוק. צריך להוריד את הסורגים, להכניס, להעלות שוב. בקיצור לוגיסטיקה שלמה.

מתי שהם מגלים שהוא מסוגל לטפס ולצאת מהמיטה, הם כבר בחרדות. סיבה נוספת לרכוש מיטת מעבר זה אם יש לכם כבר ילד בן שנתיים, ויש הריון שני. צריך להכין את המעבר שלו כדי שמיטת התינוק תהיה פנויה.

גיל המעבר של התינוקות

כאמור התפתחות של כל תינוק פיזית היא מאוד ספציפית. אם הורים מרגישים שהפעוט כבר מפותח מדי למיטת תינוק, פוחדים שהוא ייפול ממיטת נוער, הם בהחלט יכולים ללכת על מיטת מעבר בית, מיטה שהם קונים במיוחד שהיא בין מיטת תינוק למיטת נוער.

במובן הזה של הגנה על הילד מצד אחד, ושמירה על העצמאות ופיתוח הביטחון העצמי שלו מצד שני, מיטת מעבר לתינוק היא המצאה גאונית.

גודלו של מזרן בכל מיטת מעבר לתינוק הוא  130-150 ס”מ ורוחבו 80 ס”מ בדיוק כגודלו של מזרן למיטת תינוק אבל העצוב מסביב שונה, זו כבר לא מיטת תינוק אלא מיטה אחרת. יותר בוגרת כמו של גדולים.

ההורים הם אלה שצריכים לקבוע אם התינוק מוכן לעבור מיטה. אין שום חובה לעשות את זה לפני הזמן בו התינוק בשל לעבור מקום. מעבר מוקדם מדי, לפני שהתינוק בטוח פיזית בעצמו, עלול לפגוע בביטחון העצמי שלו. רוב הילדים אגב שכבר עוברים למיטת מעבר, נגמלים מחיתולים.

https://babiesmall.co.il/מוצר/%d7%9e%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%91%d7%a6%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%aa/

יתרונות של מיטת מעבר לתינוק

  • יש לתינוק תחושה יותר עצמאית.
  • מתאים לתינוקות גמולים מחיתולים, כאשר הם רוצים ללכת לסיר…
  • מיטת מעבר מאפשרת לתינוק לשכלל את היכולות הפיזיות שלו ולפתחן.
  • במיטות מעבר יש מעקה בטיחות, המגן על התינוק מפני נפילות.
  • מיטה זו תהיה בשימוש עד הגיע הפעוט לגיל ארבע ויש כאלה שממשיכים להשתמש בה עד גיל 6.
  • פעוטות מרגישים יותר נוח במיטת מעבר, במיוחד אלה שרוצים להרגיש גדולים.
  • מיטות מעבר זולות יותר ממיטות נוער.
  • גודל המזרן מאפשר שימוש במצעים של מיטת התינוק.

מיטת מעבר מעוצבת ותקנית

הורים היום מאוד אוהבים לקנות דברים מעוצבים לחדר של התינוק. מיטת מעבר לתינוק חייבת לשאת תו תקן. בנוסף רצוי למקם אותה במיקום של מיטת התינוק ולהשתמש גם במצעים ובשמיכות שהיו במיטה הקודמת, כדי שהילד ירגיש שייך למיטה מבחינת הריח והפריטים המוכרים.

אם אתם לא צריכים את מיטת התינוק, אתם יכולים להוציא אותה, כדי למנוע בלבול אצל התינוק שלא מבין כבר לאיזו מיטה הוא צריך להיכנס. אשפר לשתף את התינוק ברכישת המיטה, שיבחר איזו דוגמה שהוא אוהב. יש מיטות מעבר בצורה של חללית, אוטו ועוד. אלה הן מיטות מעוצבות, אבל תקניות מיטת מעבר לתינוק, מעבירה את התינוק חוויה בונה.

מחפשים חנות למוצרי תינוקות ייחודית? מחפשים מתנת לידה מקורית? הגעתם למקום הנכון.

X
To top
צור קשר

    שאלת אבטחה,


    מחפשים מדיניות משלוחים?

    מדיניות המשלוחים וההחזרות של כל ספק, בלחיצה על הקישור:

    מדיניות משלוחים והחזרות אשר מופיע בכל דף מוצר


    לדף שאלות ותשובות, לחצו כאן