מתי מתחילים לקרוא לפעוטות

לוגו מי קורא

מתי מתחילים לקרוא לפעוטות?

מחקרים רבים מראים שאף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לקרוא לתינוקות. למעשה, האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים מציינת שקריאה בקול רם לילדים החל מלידה, מחזקת את הקשר בין ההורה לילד ונותנת לו בסיס טוב למיומנויות השפה. ספר טוב יכול להוות זמן רגיעה לפני השינה או אחרי יום ארוך בגן, להעביר זמן בנסיעה ארוכה או המתנה בתור או פשוט זמן איכות עם אבא או אמא. לכן, חשוב ליצור עבור הפעוטות סביבה נגישה המעודדת קריאה ועיון בספרים.

בכל שלב התפתחותי,התגובה לספרים שונה, אל תבנו לעצמכם הר של ציפיות לחוויית הקריאה ה״מושלמת״ ופשוט תתנו לילדכם להנות מהסיפור, מהאיורים ואפילו מהספר עצמו שיכול לשמש גם כצעצוע. העשירו את הספרייה הביתית שלכם בספרים איכותיים ולא תצטערו על ההשקעה.

הנה הרשימה שלי לספרים מומלצים:

״תירס חם״ מאת מרים רות ו״מרים והים״ מאת מיריק שניר

שתי קלאסיקות ישראליות שאפשר למצוא בכל בית. ״תירם חם״ – ספר קצר וקצבי, העלילה פשוטה והסוף טוב. כשהקטנטנים מתחילים לדבר הם ישמחו על החזרתיות של הפזמון ״בים בם בם״ ויזמזמו אותו אחרי כמה הקראות. בספר ״מרים והים״, מרים נחושה לגלות דבר שאותו אינו מכירה ומוכנה ללכת דרך ארוכה כדי ללמוד אודותיו. היא מעלה שאלות רבות לגבי הים: האם הוא קר או חם? האם גדול או קטן? הקטנטנים לומדים דרך השאלות שלה על מילות תיאור והפכים וכמובן גם מהו ים.

דב שולח מכתבים מאת ג׳וליה דונלדסון

דונלדסון היא סופרת ילדים בריטית ורבים מכירים אותה בזכות הספר ״טרופותי״. ״דב שולח מכתבים״ הוא חלק מסדרה עבור פעוטות שכתבה דונלדסון, ״אגדות מיער הבלוטים״. דב הכין מכתבים לכל החברים ומבקר אותם כדי להביא להם אותם: הוא מבקר את הסנאית, הצפרדע והחולד. מה יש במכתב? הזמנה למסיבה. סיפור מתוק המפעיל את הקוראים הקטנים, בו הם יכולים לפתוח את דלת הבית של הסנאית, את המכתב שדב שלח וכו׳.

הספר הולך לישון מאת רמדייה ובורז׳ו

גם הספר הזה שייך לז׳אנר שמפעיל את הקוראים שלו. הספר שלנו הולך לישון ובכל עמוד אנחנו מתבקשים לעזור לו לוודא שהוא מוכן לשינה. ״ששש הספר שלנו מנסה להרדם / תתקרבו אליו ותשאלו אותו, האם צחצחת שיניים?״ הספר עוסק בהכנות לשינה, דבר שרוב הילדים יכולים להזדהות איתו, ומכניס רובד משחקי דרך השכבת הספר לישון.

Usborne בהוצאת Very first book of things to spot

הספר הזה שייך לז׳אנר של ספרים המציגים מצבים מוכרים מחיי היום יום שלנו בעזרת איורים פשוטים וברורים. ספרים מהסוג הזה הם כלי נהדר להעשרת האוצר מילים של הקטנטנים, בספר יש שאלות המנחות ועוזרות להורה להפעיל את הילד ולצור שיח פורה.

ספר נוסף מהוצאת Usborne הוא Big book of colors By Felicity Brooks

ספר הצבעים הגדול הוא ספר אינפורמטיבי וחווייתי, הלוקח אותנו למסע בעולם מדהים של הצבעים. הספר מציג את צבעי הבסיס וצבעים משלימים, עם גלגל צבעים מסתובב ואיורים נפלאים. הספר מתאים מגיל שנה ורלוונטי גם בהמשך. כיף לחזור אליו שוב ושוב.

מעוניינים בהמלצות נוספות? מוזמנים לעקוב אחרי בעמוד האינסטגרם והפייסבוק של ״מי קורא״ המלצות ספרי ילדים.

יאנה סגל

הי, אני יאנה סגל סנדרוביץ׳, נשואה ואמא לשתיים. בוגרת בצלאל במחלקה לתקשורת חזותית, מעצבת UI/UX ובזמני החופשי ממליצה על ספרי ילדים. למה? כי אני מאמינה שקריאה מפתחת את הילדים שלנו מבחינות רבות.

לוגו מי קורא

לינק ל”מי קורא” באינסטגרם:
לפייסבוק:
X
To top
צור קשר

    שאלת אבטחה,


    מחפשים מדיניות משלוחים?

    מדיניות המשלוחים וההחזרות של כל ספק, בלחיצה על הקישור:

    מדיניות משלוחים והחזרות אשר מופיע בכל דף מוצר


    לדף שאלות ותשובות, לחצו כאן