מיטת מעבר לתינוק – חשוב לדעת

מיטת מעבר לתינוק

מהי מיטת מעבר לתינוק ולאיזה גיל היא מתאימה?

היתרון הגדול בשינה במיטת תינוק או בלול, היא שמירה על הפעוט מפני חלילה נפילה. כאשר התינוק כבר יודע לעמוד ולטפס, מיטת תינוק עלולה להיות מסוכנת עבורו ולכן בגיל 18-24 חודשים, מומלץ להעביר אותו למיטת מעבר.

מיטת מעבר היא מיטה הקטנה במידותיה ממיטה של תינוק ומתאימה למזרנים ברוחב של 80 ס”מ ובאורך של 130-150 ס” כגודל מזרון של מיטת תינוק. מיטה זו איננה גבוהה כמו מיטת תינוק, בשל הסורגים המקיפים אותה ולכן סכנת הנפילה היא פחותה. בדרך כלל הורים מעבירים את ילדיהם למיטת מעבר בין הגיל שנה וחצי לשלוש וזו החלטה אינדיבידואלית מסבירים מומחים.

https://babiesmall.co.il/מוצר/%d7%9e%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%99%d7%97%d7%99%d7%93-%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99-%d7%9c%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%96%d7%a8%d7%9f/

מיטת מעבר מתאימה יותר לתינוקות שכבר נגמלו מחיתולים, לאלה שרוצים ללכת לשירותים, ושיכולים לצאת מהמיטה בכוחות עצמם. זו שלב של מעבר בין מיטת התינוק למיטת נוער.

למיטת מעבר יש מעקב בטיחות המיועד להגנה על הפעוט. יש ילדים שימשיכו להשתמש בה עד גיל ארבע ואף שש.

מיטת מעבר לתינוק ללא מעקה

מיטת מעבר היא כמו מיטת נוער אבל בקטן!

מיטת מעבר הן כמו מיטות נוער. תינוקות חשים בהן בנוח וקל להם לטפס אליהם ולרדת מהם באופן עצמאי. הן מהוות פתרון אידיאלי בחדרי ילדים קטנים וזולות יותר ממיטות נוער.

כיוון שהמזרן הוא מזרן של מיטת תינוק אפשר להשתמש במצעים הקיימים. בכל מקרה גם מיטת מעבר חייבת תקן וצריכה לעמוד בו.

https://babiesmall.co.il/מוצר/%d7%9e%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%9e%d7%a2%d7%a7%d7%94-%d7%a7%d7%93%d7%9e%d7%99/

חשוב לבדוק במיטת מעבר את הפרמטרים החשובים הבאים:

  • גימור של המיטה. לשים לב שאין שפות חדות או חלקים בולטים ועוד.
  • אסור שבמיטה יהיו מרווחים מסוכנים.
  • יש לבדוק את סוג העץ ואת האיכות שלו, שחלילה לא ינשרו ממנו חתיכות נסורת.
  • במידה ויש למיטה פרזול, יש לבדוק את העמידות שלו, הימצאותה של עופרת ועוד.
  • יש לבדוק ולבחון מהם חומרי הציפוי, האם זה פלסטיק, לכות או צבעים ומאיזה סוג כדי שחלילה לא יהיו בהם חומרים רעילים.
  • המזרן וכן כיסויי הבד שלו חייבים להיות עמידים לאש.
  • יש לוודא כי החלק התחתון של המיטה יציב.
  • יש לוודא שהמגן הבטיחותי תקין, לא חד ואין עליו שום חומרים רעילים לא בצבע ולא בכיסוי אחר.

https://babiesmall.co.il/מוצר/%d7%9e%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%9c%d7%aa%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%a7-casa/

המלצות לרכישה של מיטת מעבר

לפני רכישה של מיטת מעבר, יש לוודא שיש לכם הוראות הרכבה שמתאימות למוצר וכי הן בעברית. את ההרכבה יש לבצע הרחק מהתינוק, וגם את הניילון אשר שימש לאריזת המוצר, מחשש חלילה לחנק.

הוראות השימוש והאזהרות מופיעים בספר ההרכבה של המוצר וכן יש סימונים על פתקיות. מידע זה הוא חשוב וצריך לפעול לפיו. יש לוודא כי אין במוצרים צינורות פתוחים או פינות חדות, חלקים פגומים, שברים או סדקים בעץ, חריצים או חורים, חלילה ברגים או מסמרים. חלילה יכול הילד לדחוף אצבע לתוך איזה חור קטן ולהיפצע.

יש לשים לב שעל המוצר אין שאריות דבק או לכה. יש לבדוק את כל חלקי המיטה, התחתונים והעליונים. וודאו שהחלק התחתון של המיטה, לא זז בקלות ומחובר בצורה יציבה.

יש לוודא כי המזרן מתאים למידות של המוצר. שאין עליו חלקים בולטים כלשהם, שעלולים לתפוס חלקי ביגוד ועוד. יש להיזהר חלילה מחלקים שהילד עלול לשלוף ולבלוע. מומלץ שמיטת המעבר תעמוד בתקן ת”י 1548, הכולל גם מזרנים ומגני ראש לעגלות ומתקנים ביתיים. מומלץ שמזרן המיטה חייב לשאת תן תקן.

מיטת מעבר מעץ מיני מאוס

חנויות מומלצות לרכישת מיטת מעבר בטוחה לתינוקות

מיטת מעבר חשוב לרכוש בחנות ידועה כמו: בייביזמול, שילב, טוילנד, בייבי סטאר, חנות מוכרת של רהיטי תינוקות ומיטה לתינוק ועוד.

יש מיטות מעבר ססגוניות ויפות המתאימות גם בדגמים שלהם לגילו ועולמו של הילד. יש מיטת ספיידרמן מעבר ספיידרמן או מיטה ורודה של מיני מאוס, מיטת מעבר מכוניות ועוד. תינוקות וילדים קטנים אוהבים שהחדר שלהם מקיף אותם בבובות, צבע והרבה דמויות מהעולם הילדותי שלהן. מיטת מעבר ספיידרמן היא מיטה מאוד נמכרת כמובן לבנים שמעריצים אותו.

ובכל מקרה גם אם רכשתם מיטת מעבר איכותית, שימו לב להתנהגות של הילד. למדו אותו כיצד לרדת ולעלות אליה בביטחון, והשגיחו עליו.

מיטת מעבר לילדים בשיא ההתפתחות

בגיל 18- 24 חודשים  כהמלצה על הגיל המתאים של התינוק לעבור ממיטת תינוק לאיזה שהיא מיטת מעבר, מדובר על ילדים שאך זה מגלים את רגשותיהם ואת העולם. הם חווים תחושות חדשות של אשמה, כעס ותסכול, קושי להתמודד עם רגשות, חרדת נטישה ועוד.

מבחינת מיומנויות, זה הגיל בו הוא יתחיל ללמוד לאכול לבד, ויתנדב לעשות כל מיני דברים בעצמו. הוא רוצה להתנסות ולגלות דברים חדשים. ישתמש בכף ובכוס גם במזלג, ובהדרגה כמויות האוכל שיישפכו לו ילכו ויתמעטו.

הוא ישיל את הגרביים, ינסה לחלוץ נעליים וינסה לעזור להוריו להלביש אותו. בסביבות גיל שנתיים הוא יכול להתחיל להיגמל מחיתולים, ואז זה אידיאלי להעביר אותו למיטת מעבר.

התנועה שלו מתפתחת כל הזמן ולכן הוא ינסה ללכת לבד ואף לרוץ לעלות ולרדת במדרגות או לטפס על רהיטים, ולכן זו הסיבה לשלוף אותו ממיטת התינוק ולרכוש עבורו מיטת מעבר. הוא יוכל לזרוק כדור וגם ינסה לשרבט צבעים, יתלהב ממגדלי קוביות ויהיה מאוד פעיל.

יתרונות של מיטת מעבר

מעבר לכל היתרונות של מיטת מעבר ברמה של בטיחות התינוק, שעלול לטפס על המיטה שלו וחלילה לצנוח מטה מגובה רב, כאשר מדברים על מיטת מעבר, בעצם רוצים לשנות לילד את סביבת החיים ולתת לו הזדמנות להרגיש קצת גדול. כלומר- אם אסור לו לטפס על הסורגים של הלול, יהיה לו מותר לטפס על המיטה החדשה שלו מיטת מעבר והוא יחוש סיפוק רב כשהוא יצליח לעלות ולרדת ממנה.

בייביזמול, חנות למוצרי תינוקות בהתאמה אישית מלאה.

מיטות מעבר – שאלות ותשובות

מה זה מיטת מעבר?

מיטת מעבר היא מיטה הקטנה יותר במידותיה ממיטה רגילה. מיטת מעבר אף נמוכה יותר ממיטה רגילה, כדי שלפעוט יהיה נוח לעלות ולרדת ממנה בכוחות עצמו.

מה המידות של מיטת מעבר?

המידות המקובלות של מיטות אלו מותאמות למזרנים באורך של 150-130 סמ וברוחב של 80 סמ – גודלו של מזרן המיועד למיטת תינוק.

מיטת מעבר מאיזה גיל?

כאשר התינוק כבר יודע לעמוד ולטפס, מיטת תינוק עלולה להיות מסוכנת עבורו ולכן בגיל 18-24 חודשים, מומלץ להעביר אותו למיטת מעבר.

איפה קונים מזרן למיטת מעבר?

רוב מיטות המעבר באתר אינן מגיעות עם מזרן, אם כי חלק מהספקים יספקו גם מזרן בכפוף לבקשה אישית (יש לשאול את הספקים ישירות).

מה המחיר של מיטת מעבר?

באתר בייביזמול ניתן למצוא מיטת מעבר במחיר 650,399 וגם 4000 ₪. מחירים משתנים בהתאם למורכבות ועיצוב המיטה. ניתן להזמין מיטת מעבר בצורת בית, בצורת טיפי אינדיאני, בצורת כבאית ועוד.

האם אפשר להזמין מיטת מעבר בעיצוב אישי?

באתר בייביזמול ניתן למצוא ספקי מוצרים רבים, לכל ספק מדיניות משלו. מומלץ לשאול את הספקים האם ניתן להזמין מהם מוצרים בהתאמה אישית על ידי לחיצה על כפתור יצירת קשר הנמצא בכל דף מוצר.

X
To top
צור קשר

    שאלת אבטחה,


    מחפשים מדיניות משלוחים?

    מדיניות המשלוחים וההחזרות של כל ספק, בלחיצה על הקישור:

    מדיניות משלוחים והחזרות אשר מופיע בכל דף מוצר


    לדף שאלות ותשובות, לחצו כאן